Mijn nieuwe vriend de maan

Sinds ik de moon challenge heb gedaan valt de maan voor mij niet meer weg te denken.  Eerder hoorde 'dat ding' niet tot mijn belevingswereld. Maar dat is nu helemaal anders. Het is de maan-ik-de aarde en de aarde-ik-de maan. Opeens zijn wij een 3-eenheid en heb ik in de maan een nieuwe vriend gevonden.

De facebookgroep van de moonchallenge deelt erg veel leuke wetenswaardigheden en mooie plaatjes.
Vandaag - 22 april - is het weer volle maan: de maan van het ontwaken.

Maan van het Ontwaken 22 april 2016 staat voor WEDERGEBOORTE
De wedergeboorte van de natuur is de energie van deze maan, in deze periode zal je jezelf als opnieuw geboren voelen. Gebruik deze maan energie om de wensen en plannen die je hebt te gaan uitvoeren. Schrijf deze avond je plan voor aankomende periode en onderneem die stappen! Ontwaak en bewonder de cycli van de natuur. Vier deze maan buiten!
Meer info op Heks en Kruid. 





Ben je onrustig,
Zit je vol met nieuwe ideeën
Heb je tomeloze energie
Kun je de slaap niet vatten
Vallen er vele waterlanders

Heb je veel heldere dromen
Worden er dingen aangeraakt
Ga je zonder te willen de diepte in
Wordt er weer oud zeer opengemaakt?

Misschien ga je het steeds meer voelen
De werking van de volle maan?
De maan trekt aan ons allemaal
Zij zorgt niet alleen voor getijden

Zij laat onze levenskracht ontwaken
Nieuwe plannen krijgen een extra duwtje
Emoties uit het onderbewuste komen boven
Nieuwe energie komt vrij

Luister naar de raadgevingen
Je onderbewuste praat met je
Gevoed door de maanenergie
Droombeelden kunnen verhelderen

Plannen kunnen vorm krijgen
Oud kan opgeruimd worden
Neem je gevoel serieus
Laat de maan haar werk doen...
~* Bron van Wijsheid *~

16 opmerkingen

  1. Wat leuk! Ik zie veel challenges voorbij komen, maar deze kende ik nog niet! Ik kan bij volle maan nooit in slaap komen, had mijn oma ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu met volle maan wel goed geslapen, maar in aanloop er naar toe heel onrustig.
      Mooi, die trekjes van familie.

      Verwijderen
  2. Mooi, het ritme van de maan...
    Thuis werd er bij ons al op het land gewerkt naar de maan (biologischdynamisch). Ik probeer dat in ons ieniemienie moestuintje ook aan te houden! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt bijzonder. Ik denk dat jouw familie daarin een van de pioniers waren?
      Met terugwerkende kracht begrijp ik nu veel beter waarom op sommige dagen het werk beter uit mijn handen komt dan op andere dagen. Zo zal het met tuinieren ook gaan. Gisteren heb ik aardappelen gepoot, dat kwam toevallig zo uit omdat ik toen tijd had, maar ik dacht wel aan de volle maan van de dag er voor.

      Verwijderen
    2. Mooi hé, dat effect...krachtig ook!
      Debk alleen al aan eb en vloed...
      Mijn vader was in ons durrup inderdaad de enige...vonden de meeste mense ook wel...eh..apart.
      Om het maar zo te zeggen.
      Lastig hoor, dat botst dan best wel...
      Net als alle wilde bloemen die we om het huis hadden- het gros van de mensheid vindt dat toch onkruid en niet netjes.
      Ik wens je een mooie vriendschap met de maan! :-)

      Verwijderen
  3. Leuke tip van je; verdiepen in maankracht. Net als Lien slaap ik ook slecht bij volle maan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er gaat een wereld voor me open. Met terugwerkende kracht, begrijp ik veel meer van energieën in mezelf en energieën op me heen.

      Verwijderen
  4. Leuke tip van je; verdiepen in maankracht. Net als Lien slaap ik ook slecht bij volle maan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik slaap altijd slechter als de maan afnemend is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb me er nooit zo in verdiept, maar toch eens bijhouden hoe dat zit met wel of niet slapen en de stand van de maan.
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heb je wat aan de website rythm of nature http://nl.rhythmofnature.net/

      Verwijderen
  7. Ik vind het ook altijd fijn, volle maan, voelt gewoon toch anders, lekker wazig he? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opvallend hoor, zoveel van jullie die de werking van de maan wel kennen. Het enige waarin ik tot nu toe wegwijs begon te raken was de menstruatie.

      Verwijderen
  8. Maankracht... nog nooit bij stilgestaan. Ik vind het wel leuk dat het 's nachts heel licht is bij volle maan. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo gezellig is het dan, vind je niet? Dan ben je ook niet alleen 's nachts..

      Verwijderen
  9. Wat bijzonder! Ik had eigenlijk nooit zo stilgestaan bij de maan. Je zet me aan het denken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!