Face Yoga

Watte?! Face Yoga?!
Je leest het goed: yoga voor je gezicht. Ik reageerde ook verbaasd toen ik het ergens online tegen kwam. Maar het leek me wel wat en probeerde het uit met het gratis e-book van Fumiko Takatsu.

Na dag 1 had ik enorme spierpijn! In mijn gezicht! Een hele vreemde ervaring.

Na dag 2 voelde ik al verschil. Mijn gezicht voelde veel 'lichter', de lijnen bij mijn wangen (de zogenaamde nasolobial folds...je leert elke dag iets nieuws) leken minder treurig en die rare spier bij mijn rechterwang kwam tot rust. Ik was zelfs zo enthousiast dat ik het uitgebreide betaalde e-book Face Yoga Method aanschafte.

Dus doe ik nu al een paar dagen een leeuw na. Of iets wat er op lijkt.



Steek mijn tong uit voor een facelift. 


En maak er allerlei geluiden bij. Mijn huisgenoten vinden me maar gek. We zullen wel zien wie er het laatst lacht.

Fumiko Takatsu is de bedenker van de Face Yoga Method. Op haar 36e kreeg ze een ernstig auto ongeluk, waarna haar gezicht scheef ging trekken. Ze gebruikte haar kennis van yoga om oefeningen voor haar gezicht te ontwikkelen.

Het gratis 5-stappen plan kun je op de website van Fumiko Takatsu downloaden.

Face Yoga Method


Het e-book is voor € 4,50 bij Bol te downloaden.

10 opmerkingen

  1. Grappig, aan de ene kant denk ik "mij niet gezien" (ik kijk sowieso niet graag in de spiegel en zeker niet als ik rare gezichten trek), maar aan de andere kant boeit het me wel, zeker als jij zegt dat je er baat bij hebt.
    Misschien toch dat gratis ebook in ieder geval maar eens downloaden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de spiegel kijken tijdens deze oefeningen doe ik meestal ook niet. Ik vind het van Fumiko al dapper dat zij het wel doet!
      Die gratis download kan echt geen kwaad.

      Verwijderen
  2. Goede tip, dank je wel. Het spreekt me wel aan, zeker nu het ouder worden steeds meer zichtbaar wordt. Er schijnen heel veel spieren in het gezicht te zijn. Ik ga me daar ook maar even in verdiepen. Groetjes, Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mij laten vertellen dat er 60 spieren in het gezicht zitten.
      Als ik de ervaringsverhalen mag geloven (en dat doe ik graag) dan is botox geheel overbodig als je face yoga doet. Nou vond ik botox sowieso overbodig, maar toch...het kan voor velen soelaas bieden.

      Verwijderen
  3. Had er op YouTube al wat filmpjes van gezien. Eentje die ik zelf moeilijk vind, naar boven kijken, glimlachen en op hetzelfde ogenblik slikken. Mijn dochter en ik hebben daar al hilarische momenten mee gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb en e-book gedownload. Ik heb in periodes veel last van eczeem, vooral bij mijn ogen. Misschien dat zulke oefeningen mijn huid weer wat gezonder maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb op sommige momenten ook last van eczeem achtige plekken op mijn oogleden. Meestal betekent het dat ik teveel stress heb en teveel suiker gehad heb.
      Ik smeer er calendula zalf op van Weleda (apotheek) en niks anders meer.
      HaRa heeft trouwens nu een cosmetica lijn, o.a. voor de eczeemgevoelige huid. Boukje weet er meer van.

      Verwijderen
  5. Heel efficient! Ik doe dit al een paar jaar maar geen leeuwen enkel de basics en enkel als ik er aan denk ;)

    Grtjs,
    Camilla

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!