Seizoenstafel : herfst

Ik ben dol op de herfst. Het liefst zou ik heel veel lange wandelingen in de natuur maken. 's Morgens vroeg vertrekken als de ochtenddauw nog niet opgetrokken is...
Maar ja, plicht en taak roepen me.
Je zou denken dat de herfst niet veel te bieden heeft: de moestuin is over het hoogtepunt heen, blaadjes vallen van de bomen, bloemen zijn uitgebloeid, dieren trekken zich terug. Toch valt er nog zoveel te beleven in de herfst. De rijke kleurschakeringen van de bladeren. De wilde wingerd die rood kleurt. De druif die ondanks het koude voorjaar toch nog lekkere druiven geeft. Het zachte mos. Vogels die alvast weer gevoerd mogen worden.
Dat de wind aantrekt is een teken dat je je appels en peren moet oogsten.

Ook op cultureel gebied heb ik al weer heel wat gezien waar ik enthousiast van word. Maar de tijd, oh de tijd!



Of het komt omdat ik zo van de herfst hou, ik weet het niet, maar deze seizoenstafel vind ik de mooiste tot nu toe.
In het kader van het afwerken van mijn handwerklijstje heb ik een spinnenweb gehaakt en met dubbelzijdig tape in het raamkozijn geplakt. Het patroon vond ik bij Garnstudio. Haken heb ik al een hele tijd niet gedaan, maar ik heb het sinds kort weer aan mijn hobby's toegevoegd. Niet dat ik nog meer hobby's nodig had...

de kabouter heeft rozenbottels geoogst.
op de voorgrond een transparant lampionnetje,
je weet wel, van die oranje. deze is vast van vorig jaar in de tuin blijven liggen





Ook is de hele familie creatief geweest met strijkkralen. Het is een eigen verzinsel, meest van Michel. Ik heb het van dichtbij op de foto gezet, voor het geval iemand het na wil maken. Even kralen tellen dus..


spin in het web







5 opmerkingen

  1. Wat een leuk idee, dat gehaakte spinneweb!
    Ik typ dit en schiet in de lach, want ik heb net overal luid mopperend spinnewebben weg lopen halen en nu zou ik niets liever doen dan direct gaan proberen er eentje te haken. Eigenlijk vreemd, maar ach. Wat geeft het. Hij is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk herfsttafereeltje zeg. Ik vind dat ieder seizoen weer iets heeft. Ik vind het dan ook niet erg dat het herfst wordt. En kop dat spinnenweb. Ik wilde er ook graag één maken maar heb nog geen patroon gevonden. Het staat wel heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anita,
    Wat wordt het dan mooi hè buiten. Al die verkleuringen. Nu moet ik wel toegeven dat ik het gelijk minder vind als de zon niet schijnt, maar ja...
    Wat heb je je raamkozijn prachtig ingericht. Dat zullen je meiden ook wel heel erg leuk vinden denk ik zo...
    Ik wens je een heerlijke avond en nog een paar van deze zonnige dagen deze week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o dat ziet er leuk uit zo met dat ronde raampje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er weer prachtig uit! Lief, met zo'n kaboutertje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!