Wat is hier gebeurd ?!

Gisteravond dacht ik ineens: oh ja, ik zou dertig dagen ruimen. Dan moet ik aan het eind wel wat te evalueren hebben. 
Mijn aandacht was even verslapt. 

Vanmiddag besloot ik een begin te maken met de commode in de kleedkamer. Dat was echt wel nodig, want die lag helemaal vol. Eerst kwam dat doordat we aan het schuiven waren gegaan met meubels vanwege de opknapbeurt van de kinderkamer. Toen sliepen de meiden ook in de kleedkamer. 
Ach, en als er al rommel ligt, dan kan er nog wel meer bovenop. 
De vakantiespullen waren de laatste bijdrage. 


Ik dacht: ik begin gewoon en zie wel hoe ver ik kom. 
De trouwtak die ik eerder ontmanteld had was al weer opnieuw versierd.
Tja, zo blijft een mens bezig. 


Ik ploeterde gestaag door. 
Had een doos met kinderknutsels voor het oud papier en een wasmand voor
te bewaren kinderknutsels. 
Gemma en Ellie scharrelden in de buurt, dus kon ik ze steeds vragen van wie welk werkje was. 
En ik was zo lekker bezig dat ik ook de vensterbanken schoon heb gemaakt en het bijzettafeltje. 
En ook heb ik de kleefplekken in de badkamer weer opgeruimd. 
De schilderijtjes op de commode hebben de meiden gemaakt in de kunstbus op het strand van Schier.

En toen vroeg Gemma of zij ook haar kamer mocht schoonmaken. Of ze dan ook mijn emmer met sop mocht gebruiken. 
Ja hoor, ga maar aan de slag. 
Ook een doek voor Ellie gepakt en ze zijn zo fanatiek aan het schoonmaken geslagen. 
Ik was helemaal onder de indruk. Én supertrots. 
Misschien begon mijn opruimproject toch zijn vruchten af te werpen.



Gemma haalt stickerresten van de kast af. Wat een geduldige werker!
Let ook even op de benen van Ellie die omhoog steken.
Ook ónder het bed werd de vloer schoongemaakt. 


Ik denk dat er al een jaar stickerresten op hun drempel zaten. Ik kreeg ze er niet af, maar Ellie wel. 
En al deze klusjes hebben ze zelf bedacht hè!
En toen ze hun eigen kamer gedaan hadden, hebben ze ook nog even op handjes en knietjes met een spons onze slaapkamer, de kleedkamer en de overloop gedweild. 
Je begrijpt vast wel dat de lofuitingen van mij en Michel hier niet van de lucht waren. 


Zo is het weer netjes en is er weer ruimte voor nieuw spel. 

6 opmerkingen

  1. Wat heb je toch supermeiden... Heerlijk dat ze je op deze manier enorm geholpen hebben... Ze hadden er duidelijk grote lol in...
    Ik wens jullie allemaal een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf lekker bezig geweest dat dressoir ziet er weer mooi opgeruimd uit. Maar die meiden poeh knap hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie trots zijn. En wie weet werpt dit wel degelijk zijn vruchten af en gaan ze het straks wel vaker doen. ;-) Ik zou zeggen blijven prijzen :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Samen hebben we enorm veel opgeruimd. Ik had zelf al niet verwacht dat ik het dressoir zou afkrijgen, maar dat is toch gelukt.

      Verwijderen
  3. Haha, heel goed belonen zulk goed goed gedrag ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat fijn dat je meeleest. Reacties zijn welkom!